full screen header

AMAZING

 
Vi har det sååå himla härligt hörrni!! Idag tog jag sovmorgon, sov 10h och vaknade utvilad. Åt ananas och vattenmelon till frukost och sedan lekte vi utomhus i solen vid poolen! Tjejerna gick och fiskade upp en fisk som vi nu grillar till middag tillsammans med räkor och rotfrukter. Hann med en stund i solen uppe på balkongen också och sen åkte vi och handlade böcker åt tjejerna och åt frozen yoghurt. Nu har jag hjälpt dom att duscha, vi väntar på middag med basket match i bakgrunden. Jag, deras morfar och två av tjejerna i sina pj:s sitter ute i kvällssolen och myser. Det är så det ser ut här på semestern! UNDERBART! ♡ Nu ska vi in och äta lite, hoppas ni mår bra. Puss på er! ♡
 
Emma

Hur är det att ta hand om 4 ungar när du jobbar, är det mycket att göra?

Jag och en familj sa ja till varandra för en vecka sen så flyttar den 13 juli till New York där dom bor och dom har också 4 ungar dock är dom utspridda i åldrar (tvillingar på 3 år, en 5 åring och en 8 åring) så inte fyrlingar som dina :)
Finns det något speciellt man ska tänka på när man tar hand om så många? :)

Svar: Hej Emma! Vad spännande, kommer säkert bli jättebra. Jadu svårt att svara på alltså.. Ja med utspridda åldrar tror jag att det blir lite lättare några mognare än andra och sådär. Men ja det allra svåraste med många barn är du behövs väldigt mycket. Alltid något som behövs göras. När du precis är klar med en så ropar en annan. Det tuffaste tycker jag är att dela upp sig själv och se vem som "mest" är i behov utav mig. Vem som behöver mer hjälp och extra stöd i olika situationer. Så det är verkligen påfrestande och jobbigt man måste bara vara öppen och se att dom är väldigt olika och behöver olika saker men i return så kommer du få massor med extra kärlek med tanke på att det är fyra småttisar. Hör av dig om det är något mer du tänker på. Kram på dig!
Daniela Johansson


Kom ihåg mig?