full screen header

JELLYFISH RESCUE

 
Idag har vi verkligen haft the best day! Inga sura miner, inga tårar, bara massor med skratt och lek. Solen har gassat hela dagen och vi kickade off morgonen med en tur till stranden där tjejerna ägnade sig åt "jellyfish rescue" och sedan hem för lunch och poolhäng. Jag har mest legat i solen och läst lite olika magazin med min host mom med break för ett dopp i poolen och lite vattenkrig. Så mysig dag som vi avslutade med lite pizza och vin. Jag, min host mom och hennes mamma har suttit uppe nu hela kvällen ihop och pratat släkt och familj, då min host moms föräldrars släktingarna alla har utvandrat från Sverige under början av 1900-talet. Så har läst svenska gamla skrivböcker och lokaliserat deras födelseorter. Är verkligen jättespännande. Längtar efter att ringa min mormor när jag kommer hem och prata igenom allt då det finns ingen som har så bra koll som min mormor. Hon har alla dom viktiga och häftiga detaljerna som jag är nyfiken på. Nu har jag dock precis krypit ner i sängen coh ska sova tänkte jag, morgondagens plan är ännu oklar så får se vad vi ska hitta på! Hoppas ni mår bra och inte får panik på endast semesterbilder denna veckan!!!!! Puss på er! 
L

Hoppas det är ok att jag ställer en fråga :)
När jag har samlat ihop alla mina timmar med barnerfarenhet kommer det inte bli så jättemycket, det kommer ligga runt 200 timmar. Tror du att det är okej för iaf några familjer eller borde jag försöka få ihop typ 500 timmar för att bli en mer "attraktiv" au pair?

Svar: Hej! Såklart det är det! Ja alltså 200h är ju ett minimum för att ens kunna söka och åka som au pair, ja hade över 300h och kan på något vis känna att det inte direkt handlar om timmarna, om du gjort 200 eller 500 spelar inte så stor roll. Det viktiga är ju att du känner dig mogen att åka, redo att jobba med barn i ett jobb där det krävs mycket utav dig! Om du vill så tycker jag absolut du ska försöka få lite mer erfarenhet men det är ju inget måste, men var tydlig i din ansökan att du KAN och är redo att göra det här jobbet trots att du inte har mer än 200 timmar! Tror inte att timmarna är så viktiga för familjen, utan mer vad du har att erbjuda och vad du lärt dig och fått med dig under timmarna du arbetat! Hör av dig om du har något mer du tänker på! Kram!
Daniela Johansson


Kom ihåg mig?